Neapolitan Zebra Cheesecake

(inšpirácia: www.overtimecook.com)


Tento cheesecake považujem za jeden z vrcholov mojej cheesecakovej kariéry :) Už niekoľko krát som sa pokúšala upiecť "zebra cheesecake", nikdy sa mi ale nepodarilo dosiahnuť takú konzistenciu náplne, aby sa pri nalievaní jednotlivé vrstvy roztiekli dostatočne na to, aby vytvorili zebrovaný vzor. Chcela som tomu dať ešte jednu šancu a pri brázdení internetu som našla tento recept. Celkový vzhľad ma zaujal natoľko, že som ho jednoducho musela vyskúšať. Ingrediencie aj ich pomery som upravila podľa svojich predchádzajúcich skúseností a z výsledku sa neviem prestať tešiť. Aj keď to na mojich fotografiách nie je dostatočne dobre vidieť, vyzerá úžasne :)




tortová forma s priemerom 26 cm


Ingrediencie a postup:

Korpus:
200 g vanilkové sušienky (napr. venčeky, BeBe, Club)
50 g maslo
  • Sušienky rozdrvíme ručne, alebo rozomelieme v mixéri na jemno a zmiešame s rozpusteným maslom.
  • Utlačíme na dno tortovej formy vyloženej papierom na pečenie (ako na to je napísané TU) a pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov.
  • Po upečení necháme chvíľu vychladnúť.

Náplň:
Čokoládová vrstva:
250 g mascarpone
250 g kyslá smotana
3 PL trstinový cukor
3 PL kakao
2 žĺtka

Vanilková vrstva:
250 g mascarpone
250 g kyslá smotana
2 PL trstinový cukor
1 vanilínový cukor alebo 1 ČL vanilkový extrakt
2 žĺtka

Malinová vrstva:
250 g mascarpone
125 g kyslá smotana
3 PL trstinový cukor
1 HR mrazené maliny
3 ČL malinový džem
2 žĺtka
(červené potravinárske farbivo)
  • Všetky ingrediencie musia mať izbovú teplotu, inak sa pri miešaní nespoja a v cheesecaku budú hrčky.
  • Na čokoládovú vrstvu v mise ručne zmiešame všetky ingrediencie v poradí ako sú uvedené vyššie.
  • Na vanilkovú vrstvu tiež ručne zmiešame všetky ingrediencie v poradí ako sú uvedené vyššie.
  • Na malinovú vrstvu zmiešame všetky ingrediencie okrem mrazených malín.
  • Maliny rohrejeme na horúco a cez jemné sitko ich prepasírujeme. Malinové pyré primiešame k náplni na malinovú vrstvu.
  • Ak chcete výraznejšiu červenú farbu, použite niekoľko kvapiek červeného potravinárskeho farbiva. Ja som tento krok vynechala.
  • Zebrový vzor vytvoríme tak, že do stredu korpusu nalejeme 2 PL čokoládovej náplne, do čokoládového stredu dáme 2 PL vanilkovej náplne a do vanilkového stredu dáme 2 PL malinovej náplne. Takto sa budú jednotlivé vrstvy postupne odsúvať k okraju formy a vytvoria zebrový vzor. Jemne zatrasieme tortovou formou, aby sa náplne lepšie rozliali. Takto pokračujeme, až pokiaľ neminieme všetky náplne.
  • Na dno rúry dáme plech s vodou. Pečieme 60 minút pri teplote 140 stupňov. Po upečení vypneme rúru, ale cheesecake necháme ešte 20 minút odpočívať. Potom ho vyberieme a necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Pred podávaním necháme aspoň osem hodín chladiť v chladničke.
  • Možeme ozdobiť čokoládou alebo čerstvými malinami.
  • Namiesto mrazeného ovocia je možné použiť aj čerstvé, namiesto malín sa dajú použiť aj jahody alebo černice. 
  • Ak použijete čerstvé ovocie, rozmixujte ho a potom prepasírujte, aby ste sa zbavili jemných zrniečok. 



Komentáre