Camouflage Cheesecake alias Maskáčový cheesecake

Nápad upiecť maskáčový cheesecake mi vnukla moja "followerka" Evička, keď mi potom, čo uvidela Neapolitan Zebra Cheesecake povedala: "najbližšie bude maskáčový cheesecake dúfam, ty dáš aj to :)" a mne sa hneď v hlave zrodila myšlienka, ako by tvorba takého cheesecaku mala vyzerať. Nápad by bol, už chýbala len príležitosť. A tá prišla, keď som potrebovala antistresovú terapiu a aspoň na chvíľu zamestnať ruky aj mozog. To by bolo všetko fajn, keby sa mi v hlave nezrodila aj druhá myšlienka, a to doplniť antistresovú cheesecakovú terapiu nejakým drinkom. Zvyšok zhrniem do troch jednoduchých záverov:
1) pri pečení cheesecakov by som nemala (po)užívať tequilu,
2) ak sa predsa len rozhodnem tequilu (po)užiť, je potrebné nachystať si všetky ingrediencie do viditeľnej vzdialenosti,
3) cheesecake je prudko jedlý, aj keď som zabudla pridať niektoré ingrediencie, ktoré by sa mohli javiť ako kľúčové.
To, že cheesecaku niečo chýba som zistila až ráno, keď tequila vyprchala, ja som otvorila chladničku a nebolo mi jasné, kde sa v nej vzali tie vajíčka, ktoré tam už vôbec nemali byť, pretože som ich mala presne toľko, koľko bolo potrebné použiť do cheesecaku. Nuž, koláč držal pokope aj bez nich, tak som ho s malou dušičkou zabalila a odniesla tímu ochutnávačov do práce, kde zožal veľký úspech nielen vzhľadom, ale aj chuťou. Vďaka absencii vajíčok nie je tak tuhý ako bežný cheesecake a má jemnejšiu chuť aj štruktúru.





tortová forma s priemerom 26 cm

Ingrediencie a postup:

Korpus:
150 g čokoládové sušienky
40 g ovsené vločky
50 g maslo
  • Sušienky rozomelieme v mixéri spolu s ovsenými vločkami najemno a zmiešame s rozpusteným maslom.
  • Utlačíme na dno tortovej formy vyloženej papierom na pečenie a pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov.
  • Po upečení necháme chvíľu vychladnúť.
Náplň:
Náplň s príchuťou horkej čokolády:
250 g mascarpone
200 g kyslá smotana
3 PL trstinový cukor
4 PL kakao

Náplň s príchuťou mliečnej čokolády:
250 g mascarpone
200 g kyslá smotana
3 PL trstinový cukor
100 g mliečna čokoláda

Vanilková zelená náplň:
250 g mascarpone
200 g kyslá smotana
3 PL trstinový cukor
1 ČL vanilkový extrakt
10 ml zelené gelové potravinárske farbivo (1 tuba) alebo 2 g matcha čaj*
  • Všetky ingrediencie musia mať izbovú teplotu.
  • Na náplň s príchuťou horkej čokolády ručne zmiešame mascarpone s kyslou smotanou, pridáme trstinový cukor a preosiate kakao a poriadne premiešame.
  • Na náplň z mliečnej čokolády zmiešame ručne mascarpone s kyslou smotanou a trstinovým cukrom. Mliečnu čokoládu nalámeme na malé kúsky a roztopíme (vo vodnom kúpeli alebo v mikrovlnke). Keď trošku vychladne, pridáme k nej 2 PL náplne a poriadne rozmiešame, aby sa spojili. Potom čokoládu prelejeme k náplni a premiešame
  • Na vanilkovú zelenú náplň zmiešame ručne mascarpone, kyslú smotanu, vanilkový extrakt a trstinový cukor. Nakoniec pridáme zelené potravinárske farbivo a poriadne premiešame. Množstvo použijeme podľa toho, akú intenzívnu farbu chceme dosiahnuť.
  • Na korpus postupne ukladáme po jednej PL tmavohnedú, svetlohnedú a zelenú náplň tak, aby sme vytvorili maskáčový vzor. Keď spotrebujeme všetky náplne, niekoľko krát buchneme tortovou formou o kuchynskú linku, aby sa náplne rozliali a vyplnili prípadné vzniknuté medzery.


  • Na dno rúry vložíme nádobu s vodou a pečieme 60 minút pri teplote 140 stupňov. Po upečení necháme cheesecake ešte 20 minút odpočívať vo vypnutej rúre. Potom ho vyberieme a necháme vychladnúť na izbovú teplotu. Pred podávaním uložíme aspoň na 8 hodín do chladničky. 
* Pôvodne som na zafarbenie vanilkovej náplne na zeleno chcela použiť čaj matcha, ale narýchlo sa mi ho nepodarilo zohnať. Použila som teda zelené potravinárske farbivo. Zvolila som gelové farbivo, pretože sa s ním údajne pracuje jednoduchšie ako s tekutým. Keďže toto bola moja prvá skúsenosť s použitím potravinárskeho farbiva, nedokážem povedať, či je to skutočne tak, ale pracovalo sa mi s ním dobre, ľahko sa dávkovalo, rovnomerne sa dalo zmiešať s náplňou a bolo chuťovo neutrálne. Ak chcete na farbenie použiť čaj matcha, poriadne rozmiešajte 2 g čaju s 2 PL náplne, aby nevznikli hrčky. Potom pridajte k zvyšku náplne. Aj keď matcha čaj nemá výraznú chuť, predsa len nie je chuťovo neutrálny, preto počítajte s tým, že vanilkovú chuť trošku pozmení. 



Komentáre