Banánové muffiny (gluten free, lactose free, paleo)

(inšpirácia: časopis muscle&fitness)


Inšpiráciu som našla v marcovom časopise muscle&fitness. Povodný recept bol na banánový chlieb, obsahoval mandle a celé vajíčka. Namiesto mandlí som použila kešu orechy a z vajíčok som použila len žĺtka, ktoré možem konzumovať. Priznám sa, že po predchádzajúcich skúsenostiach s "fitness" receptmi z fitness časopisov som veľmi neverila v chutný výsledok, zostala som však milo prekvapená. Muffiny sú výrazne banánové a nadýchané, aj keď neobsahujú sneh z bielok. 
V blízkej budúcnosti mám v pláne vyskúšať aj úplne bezvaječnú verziu, kde žĺtka plánujem vymeniť za arašidové maslo. Táto verzia však zatiaľ existuje len v mojej hlave, nie je vyskúšaná, nemožem teda zaručiť, že bude jedlá :)




8 kusov

Ingrediencie:

220 g banány (2 menšie)
100 g kešu orechy
3 PL agáve alebo med
1/2 ČL sóda bikarbóna
2 ČL citrónová šťava
2 žĺtka

Postup:

  • Banány ošúpeme a v miske roztlačíme vidličkou na jemnú kašu. V tomto recepte platí čím makkšie banány, tým lepšie. K roztlačeným banánom pridáme agáve a citrónovú šťavu. Žĺtka rozšľaháme vidličkou a pridáme k banánom.
  • Kešu orechy pomelieme na jemno a pridáme k nim sódu bikarbónu. Prisypeme k banánovej zmesi a poriadne zamiešame.
  • Cestom naplníme košíčky na muffiny, približne 1 cm od vrchného okraja. Mne z tejto dávky vyšlo 8 muffinov.
  • Pečieme v rúre predhriatej na 180 stupňov 20 - 25 minút.
  • Pred podávaním necháme úplne vychladnúť, inak sa budú pri vyberaní z košíčkov rozpadať.

Komentáre