Domáce karamelové salko (lactose free)




130 ml karamelového salka

Ingrediencie:

200 ml bezlaktózová smotana na varenie
15 g alsan (alebo bezlaktózové maslo)
70 g svetlý trstinový cukor

Postup:
  • Do hrnca s hrubým dnom dáme alsan a trstinový cukor a necháme ho skaramelizovať.
  • Keď cukor skaramelizuje, znížime teplotu na minimum a pomaly prilejeme smotanu. Bude to prskať a cukor  stvrdne. Zvýšime teplotu na stredný stupeň (používam indukčnú varnú dosku a varila som na stupni 5) a za stáleho miešania necháme cukor opäť rozpustiť.
  • Privedieme k varu. Počas celej doby varenia musí smotana pomaly vrieť.
  • Od momentu, keď je cukor rozpustený, bude trvať približne 15 minút, kým bude salko hotové.
  • Prvých 10 minút som smotanu premiešala len občas, potom začala hustnúť a za stáleho miešania som varila ešte 5 minút.
  • Variť som prestala, keď som dosiahla konzistenciu hustejšieho pudingu. Po vychladnutí salko ešte trocha zhustne.

Komentáre