Vanilkový olivový olej

Vanilkový olej som prvý krát ochutnala túto jeseň v jednom zo stánkov na Dobrom trhu v Starej tržnici v Bratislave. Zachutil mi a jednu fľaštičku som si kúpila. Používala som ho pri príprave palaciniek a zapekaného musli. Pred Vianocami som chcela na Dobrom trhu znova doplniť zásoby a niekoľko fľaštičiek kúpiť ako darček, stánok som však nenašla a tak vznikla táto domáca verzia.





rozpis je na 2 fľaše s objemom 250 ml

Ingrediencie:

2 ks vanilkový lusk
2 ks škorica celá
4 ks badián
6 ks kardamón
8 ks klinčeky
500 ml olivový olej





Postup:
  • Do každej fľaštičky dáme 1 celú škoricu, 2 hviezdičky badiánu (podľa veľkosti otvoru na fľaši ich možno budete musieť rozlomiť na menšie kúsky), 3 tobolky kardamónu a 4 klinčeky.
  • Vanilkový lusk pozdĺžne prerežeme a ostrým nožom vydlabeme vnútro, ktoré pridáme aj s luskom do fľaštičky.
  • Zalejeme 250 ml olivového oleja, uzavrieme a odložime na tmavé miesto.
  • Olej sa može používať okamžite, avšak pre lepšiu chuť a arómu je vhodné nechať ho mesiac odstáť.
  • Je vhodnejšie použiť obyčajný olivový olej, nie extra panenský, ktorý je chuťovo aj arómou príliš výrazný a potláča chuť aj voňu vanilky.

Komentáre