Posúch (vegan)

Cesto na posúch je vegan - bez vajec a mlieka. 
Akú náplň použijete závisí na vás. Ja doma nemám vegánov ani vegetariánov a tak bola dnešná voľba náplní takáto: bryndzovo - slaninová pre maminu a slaninovo - zeleninová s chorizom pre mňa.





množstvo uvedených surovín je na veľký plech 30x40 cm a okrúhlu formu s priemerom 26 cm

Ingrediencie:

Cesto:
450 g múka špaldová hladká
270 ml voda
30 ml olivový olej
7 g (1 sáčok) sušené droždie
1 ČL trstinový cukor
1 ČL soľ

Náplň:
100 g bryndza
2 PL kyslá smotana
2 stredne veľké cibule
1 ks jarná cibuľka
1 PL olivový olej
100 g slanina
50 g chorizo
1 ks zelená paprika
korenie
40 g údený syr (bezlaktózový)

Postup:

  • Z vyššie uvedených surovín spracujeme cesto. Ja na to používam domácu pekáreň. Postup je uvedený TU.
  • Cibuľu nakrájame na mesiačiky, jarnú cibuľku na kolieska a opečieme ich na jednej lyžici olivového oleja, kým nebudú mať zlatú farbu.
  • Slaninu nakrájame na pásiky, chorizo na kocky a tiež ich opečieme, kým sa z nich neuvoľní tuk.
  • Papriku nakrájame na kolieska.
  • Bryndzu zmiešame s kyslou smotanou a korením.
  • Po vykysnutí cesto rozvaľkáme a uložíme na plech. Jednu časť cesta potrieme bryndzovou náplňou, posypeme opečenou cibuľou a slaninou s chorizom. Druhú časť posypeme opečenou cibuľou, nakrájanou paprikou, slaninou s chorizom a na vrch naukladáme bezlaktózový syr natrhaný na malé kúsky.
  • Pečieme 25 minút pri teplote 180 stupňov.
  • Každá rúra pečie inak a každý pozná tú svoju. Počas pečenia odporúčam posúch kontrolovať, ja som piekla u maminy a jej rúra nepečie tak rovnomerne ako moja, takže mi jedna strana posúchu troška prihorela. Ale ani to mu neubralo na chuti :)






Komentáre