Cestoviny s balkánskym syrom, sušenými paradajkami a rukolou


(inšpirácia: www.kuchynalidla.sk)

Pôvodne som mala v pláne uvariť farfalle s balkánskym syrom, špenátom a sušenými paradajkami, ktorý som našla v letáku z Lidlu. Nebola som ale jediná s podobnými plánmi. V Lidli, v ktorom som bola nakupovať, nemali farfalle, ani čerstvý špenát. Po ďalších supermarketoch sa mi so škvŕkajúcim bruchom behať nechcelo, tak som kúpila čo bolo k dispozícii, zapojila fantáziu a domáce zásoby a vznikli vynikajúce cestoviny, ktoré som určite nevarila naposledy.




2 porcie

Ingrediencie:

200 g cestoviny (ja som použila fusili)
1 PL olivový olej
3 strúčiky cesnaku
4 ks sušené paradajky v olivovom oleji
1 ks čili paprička
2 PL kečup alebo paradajkový pretlak
50 ml vriaca voda
200 g balkánsky syr (ja som použila bezlaktózovú fetu nemeckej značky minus L)
2 hrste rukoly
1 hrsť čerstvej bazalky
1 hrsť čerstvej petržlenovej vňate
soľ, korenie

Postup:

  • Cestoviny uvaríme v osolenej vode al dente.
  • Na panvici rozpálime olivový olej, pridáme na plátky nakrájaný cesnak a restujeme kým nemá zlatú farbu. Potom pridáme nakrájanú čili papričku a nadrobno nasekané sušené paradajky. Chvíľu restujeme.
  • Pridáme 2 PL kečupu alebo paradajkového pretlaku, premiešame, prilejeme 50 ml vriacej vody a znova poriadne premiešame. Pridamáme soľ a korenie.
  • Do panvice nasypeme uvarené scedené cestoviny, rukolu a zasa premiešame. Pridáme balkánsky syr nakrájaný na malé kocky. Syr sa nemá roztopiť, len prehriať, preto ho nenechávajte v panvici dlho. Premiešame a rozdelíme na taniere. 
  • Posypeme nasekanou bazalkou a petržlenovou vňaťou a podávame.
  • Čas prípravy nepresiahol 20 minút.










Komentáre