Čokoládová hviezda z kysnutého cesta (vegan)

(inšpirácia: internet)


Tento recept obletel celý internetový svet a neodolala som mu ani ja. Na všetkých obrázkoch vyzeral neuveriteľne lákavo a "prudko jedlo" :) Nakoľko pôvodný recept obsahoval suroviny, ktoré nemôžem konzumovať, upravila som ho podľa mojich možností a ponúkam vám vegánsku verziu tejto dobroty. Pôvodný recept nájdete napr. TU











Ingrediencie:

Cesto:
450 g špaldová múka hladká
30 ml olivový olej
200 ml rastlinné mlieko (ja som použila kokosovo - ryžové - dá sa kúpiť v dm drogerie)
7 g (1 sáčok) sušené droždie
50 g trstinový cukor s melasou (možno použiť aj obyčajný)
štipka soli

Čokoládová náplň:
130 g čokoláda s obahom kakaa 70%
130 ml rastlinné mlieko (ja som použila kokosovo - ryžové)
2 ČL práškový cukor
40 g vlašské orechy mleté

Postup:
  • Z vyššie uvedených surovín spracujeme cesto a necháme ho vykysnúť. Ja som použila domácu pekáreň, do ktorej sa dávajú ingrediencie v nasledujúcom poradí: na spodok sa dávajú tekuté ingrediencie, teda rastlinné mlieko a olej, na tekutiny sa nasype múka a potom do jedného rohu sušené droždie, do druhého štipka soli a do tretieho cukor. Zapneme program na miesenie a kysnutie. Na mojej pekárni trvá cyklus 90 minút. 
  • Kým pekáreň pracuje pripravíme si čokoládovú náplň. 
  • V miske alebo hrnci rohrejeme na horúco rastlinné mlieko. Pridáme čokoládu nalámanú na malé kúsky a necháme 5 minút odpočívať. Odoláme nutkaniu čokoládu miešať :)
  • Po piatich minútach čokoládu vymiešame do hladka, pridáme práškový cukor a mleté orechy. 
  • Keď je cesto hotové, rozdelíme ho na štyri časti. Každú vyvaľkáme približne na tvar kruhu. Potom vezmeme dno tortovej formy a z cesta vyrežeme štyri kruhy. Pri tomto množstve cesta je najoptimálnejšia forma s priemerom 26 cm.
  • Zoberieme prvý kruh cesta, položíme ho na papier na pečenie (bude sa nám potom ľahšie prekladať na plech), natrieme ho čokoládovou náplňou, na neho položíme druhý kruh cesta, zasa natrieme čokoládovou náplňou a opakujeme, pokiaľ nepoužijeme posledný kruh, ktorý už nenatierame. 
  • Vezmeme pohár s priemerom 5 cm a jemne ho otlačíme do prostriedku koláča. Potom urobíme okolo otlačeného kruhu 16 zárezov.
  • Zoberieme dva pásy cesta, otočíme ich smerom od seba a konce spojíme. Takto pretočíme a spojíme vždy dva pásy cesta.
  • Pečieme vo vyhriatej rúre 20 minút pri teplote 180 stupňov. 
  • Pred podávaním môžeme posypať práškovým cukrom.

  • S cestom sa pracovalo výborne, bolo nadýchané, pružné a nelepilo sa. Určite ho použijem na kysnuté koláče aj v budúcnosti.
  • Koláč je krásne čokoládový, ale nie presladený. Ak máte radi sladšie náplne, pridajte viac cukru, alebo použite mliečnu čokoládu. V tom prípade už ale koláč nebude vegánsky (alebo bude, ak použijete hriešne drahú vegánsku, alebo bezlaktózovú mliečnu čokoládu).






Komentáre