Vanilkovo - čokoládový cheesecake s višňovou vlnou

 Ďalší prírastok do cheesecakovej zbierky :) V hlave som mala koncept a jasnú predstavu, ako by mal po upečení vyzerať. Pôvodný plán bol taký, že višňová vrstva bude tvoriť predel medzi čokoládovou a vanilkovou vrstvou, ktoré budú krásne rovné. Bohužiaľ, nezohnala som mascarpone, ktoré bežne používam, kúpila som teda iné a to strašne zredlo :( Pečenie sa teda zvrhlo na zúfalú záchranu toho, čo sa dalo. Čokoládová náplň si vďaka nutele držala tuhšiu konzistenciu, vanilková však bola veľmi tekutá. Pri vrstvení vanilkovej náplne sa višňová vrstva vtlačila do čokoládovej, čo vytvorilo vzor vlny. Preto názov "Vanilkovo - čokoládový cheesecake s višňovou vlnou" :) Bolo mi jasné, že na blog nepôjde, spravila som preto len niekoľko rýchlych fotiek počas krájania. Chuťovo však zožal obrovský úspech, tak som sa nakoniec rozhodla recept uverejniť. Rozhodne ma to neodradilo, hádam to dizajnovo vyjde na druhý pokus.

tortová forma s priemerom 20 - 24 cm


Korpus:
125 g kakaové sušienky (použila som Koka od Opavia)
65 g roztopené maslo
  • Sušienky podrvíme, zmiešame s roztopeným maslom a utlačíme na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov.
Čokoládová vrstva:
250 g mascarpone
200 g nutela
1 ks vajíčko
Vanilková vrstva:
250 g mascarpone
100 g kyslá smotana
2 PL kokosový cukor (môže byť aj trstinový)
1 ČL vanilkový extrakt
1 ks vajíčko
1 PL hladká múka/kukuričný škrob

Okrem toho:
250 g višňový džem (čím hustejší použijete, tým lepšie)
  • Všetky suroviny musia mať izbovú teplotu. Na čokoládovú vrstvu v mise ručne vymiešame mascarpone s nutelou. Keď sa ingrediencie spoja, ručne prišľaháme vajíčko. Náplň by mala mať hustejšiu konzistenciu. 
  • Na vanilkovú vrstvu ručne v mise vymiešame mascarpone s kyslou smotanou, cukrom a vanilkovým extraktom. Keď sa ingrediencie spoja (pozor aby nezostali žiadne hrudky) ručne prišľaháme vajíčko a hladkú múku/kukuričný škrob.
  • A ide sa skladať: na korpus rozotrieme čokoládovú vrstvu, niekoľko krát buchneme formou o kuchynskú linku, aby neboli vo vnútri bublinky a aby sa zarovnal vrch. Na čokoládovú vrstvu opatrne rozotrieme višňový džem. Na višňovú vrstvu opatrne a pomaly navrstvíme vanilkovú náplň. 
  • Pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov, potom teplotu znížime na 145 stupňov a pečieme ďalších 50 minút.
  • Po upečení necháme vychladnúť na izbovú teplotu.
Na ozdobu:
150 g kyslá smotana
2 PL agáve (alebo javorový sirup)
40 g drobné mrazené ovocie (ja som použila mix malín, červených a čiernych ríbezlí)
1 ČL kukuričný škrob  - zarovnaná, nie kopcovitá
  • Maliny rozmrazíme (ja som ich rozmrazovala v mikrovlnke) a prepasírujeme cez sitko, aby sme sa zbavili drobných zrniečok. Pridáme 1 ČL kukuričného a privedieme k varu. Odstavíme a necháme chvíľu vychladnúť.
  • Na cheesecake nalejeme kyslú smotanu vymiešanú s agáve. Do injekčnej striekačky naberieme malinovú zmes a na povrch cheesecaku kvapkáme malé kvapky - bodky. Špáradlom/špajdľou prechádzame súvisle stredom každej bodky, čím a vytvorí srdiečkový vzor (áno, stále sa teším z toho že som ho konečne vyskúšala a zlepšujem sa v súvislom prechádzaní stredom každej bodky, preto stááále všade srdiečkový vzor, vy môžete ozdobiť podľa vlastnej fantázie).
  • Cheesecake necháme stuhnúť v chladničke aspoň 8 hodín a môžeme podávať. 



Komentáre