Špargľový koláč z lístkového cesta s pestom

(inšpirácia: časopis Dobré jedlo)



Konečne špargľová sezóna! Ja mám rada iba zelenú, ale kedže obchodom kraľovala biela, chcelo to  týždeň intenzívneho hľadania, kým som našla tú moju, tak som nakúpila poriadne zásoby. Špargľa sa  grilovala, parila a posledné kúsky som zapiekla do tohto koláča. Aj keď som mala trošku obavy, aby chuť nebola nevýrazná, koláč skutočne chutil výborne a ako písali v Dobrom jedle, naozaj sa rozplýval na jazyku :) Ideálne na ľahký obed, alebo rýchlu večeru. Ak by sa piekol vo formičkách na tartaletky, vynikol by aj ako krásne predjedlo. Ja som ho podávala na večeru spolu s rukolou a pár kvapkami olivového oleja.

forma s rozmermi 20 x 20 cm

Ingrediencie:
250 g špaldové lístkové cesto*
8 -10 ks zelená špargľa (alebo mix bielej a zelenej)
200 g kyslá smotana (použila som bezlaktózovú zn. Pilos z Lidl)
2 ks vajíčka
100 g strúhaný parmezán
2 PL zelené pesto
soľ, korenie

Postup:
  • Rúru predhrejeme na 180 stupňov.
  • Špargľu umyjeme a očistíme, konce odrežeme.
  • Vyvaľkaným lístkovým cestom vyložíme formu na pečenie. Naň uložíme špargľu.
  • V miske zmiešame vajíčka, kyslú smotanu, zelené pesto, strúhaný parmezán, soľ a korenie. Zmes rovnomerne vylejeme  na špargľu.
  • Pečieme 30 minút, kým okraje cesta nebudú zlaté. Ja som na záver dala koláč ešte na 1 minútu pod gril na maximálny výkon, koláč chytil krásnu farbu.
* ja používam už vyvaľkané špaldové lístkové cesto zn. Tante Fanny, ktoré kupujem v supermarkete Sparr v Rakúsku. Je zároveň bezlaktózové a s našim lístkovým cestom sa chuťovo nedá porovnať ani zďaleka. Nie je mastné, ale ľahké a po upečení krásne krehké. Vďaka špaldovej múke má jemnú orieškovú chuť. Kto má čas a chuť pripraviť si lístkové cesto doma má vyhraté, ja vždy nakúpim toto do zásoby a potom ho už len podľa potreby vyťahujem z mrazáku :)





Komentáre