Nepečený straciatella cheesecake

 Nepečený, rýchly, krémový a ľahký, ako stvorený na leto, ktoré pomaly, ale isto prichádza. Vznikol ako improvizácia "čo chladnička dala", nemala som v pláne dávať ho na blog a toto je jediná fotka, ktorú mám. Zožal však veľký úspech, preto postupujem recept ďalej :)

tortová forma s priemerom 20 cm


Korpus:
150 g vanilkové sušienky (vhodnejšie je použiť menej sladké sušienky, aby neprebili chuť krému, ja som použila BeBe)
60 g roztopené maslo


  • Sušienky podrvíme, zmiešame s roztopeným maslom a utlačíme na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Uložíme na chvíľu do chladničky.
Krém:
250 g mascarpone
200 ml šľahačková smotana aspoň 33%
2 PL kokosový cukor (môže byť aj trstinový)
1 ČL vanilkový extrakt
1 - 2 PL likéru - amaretto, baileys,... (nemusí byť)
stužovač šľahačky
20 g kvalitná horká čokoláda - minimálne 70% kakaa, ja som použila čokoládu s chilli :)

  • Mascarpone vyberieme z chladničky skôr, aby sa zohrialo na izbovú teplotu. Pridáme cukor, likér a vanilkový extrakt a ručne vymiešame do hladka. Čokoládu nasekáme na malé kúsky (môžete ju aj postrúhať, ale ja mám radšej väčšie kúsky).
  • Studenú šľahačkovú smotanu vyšľaháme so stužovačom do tuha. K mascarpone pridáme nasekanú čokoládu a opatrne vmiešame vyšľahanú šľahačku. 
  • Na vychladený korpus navrstvíme krém a uložíme aspoň na 3 hodiny do chladničky.
Poleva:
150 g kyslá smotana
agáve alebo javorový sirup podľa chuti
10 g horká čokoláda
1 PL šľahačková smotana
  • Kyslú smotanu osladíme podľa chuti agáve, alebo javorovým sirupom, ja som použila 1 PL.
  • Čokoládu spolu so šľahačkovou smotanou zohrievame v mikrovlnke, kým sa čokoláda nerozpustí, každých 30 sekúnd vyberieme a premiešame (áno, aj v mikrovlnke vie čokoláda pekne zhorieť).
  • Cheesecake polejeme kyslou smotanou. Roztopenú čokoládu naberieme do injekčnej striekačky (kúpite aj v lekárni a staršie panie lekárničky na vás budú pozerať ako na narkomana, hlavne keď kupujete vo veľkom a riešite aké veľkosti majú...:)...) a na cheesecake kvapkáme malé kvapky - bodky. Špáradlom/špajdľou prechádzame súvisle cez stred každej kvapky, čím sa vytvorí srdiečkový vzor (ten u mňa momentálne veľmi fičí, srdiečkami zdobím všetko, ale vašej fantázii sa pri ozdobovaní medze nekladú).
  • Cheesecake uložíme do chladničky na ďalšie tri hodiny. Potom už len jeme a rozplývame sa, ako sa rozplýva na jazyku :)

Komentáre