Kajenské pikantné kura s batátmi a kukuričnou salsou (Jamie Oliver)

(inšpirácia: Jamie Oliver - 15 minút v kuchyni)

Rozhodne mi varenie netrvalo 15 minút (v skutočnosti cca 50), ale zasa - nie som Jamie Oliver :) V porovnaní s pôvodným receptom som urobila malé zmeny, aby som ušetrila ešte viac času a použila som suroviny, ktoré som mala doma - Jamie robil batátovú kašu, ale mne sa nechcelo batáty šúpať a tak som ich dala upiecť ako zvyčajne - aj so šupkou (veď pod ňou je predsa najviac vitamínov však áno), pri opekaní kuracieho mäsa som vynechala polentu a namiesto okry som použila zelené fazuľky (kde by som v pondelok večer v máji v našich zemepisných šírkach zháňala okru???). S výsledkom som bola nadmieru spokojná a toto jedlo môžem len odporúčať :)



2 porcie

Ingrediencie:
2 ks kuracie prsia bez kože
1 ČL kajenské korenie
2 PL olivový olej + 1 PL olivový olej
20 g syr feta
cca 50 g zelená fazuľka
2 ks batáty - sladké zemiaky
soľ, čierne mleté korenie

Salsa:
1 ks paradajka
1 ks jarná cibuľka
100 g kukurica (ja som použila kukuricu z konzervy, váha už bez nálevu)
1 ks chilli paprička
pol zväzku koriandra
1 PL olivový olej
1 PL šťava z limetky 
soľ  
polovica limetky nakrájaná na 4 mesiačiky - na servírovanie

Postup: 
  •  Batáty umyjeme a nakrájame pozdĺžne na tenšie kúsky. Uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie, postriekame olivovým olejom (zhruba 1 PL), osolíme a pečieme v rúre vyhriatej na 180 stupňov 15 min (resp. pokiaľ nebudú mäkké, ale 15 minút by malo stačiť, závisí od hrúbky, na akú ich nakrájate).
  • Kuracie mäso pozdĺžne rozrežeme, aby sme získali tenšie plátky, ktoré ešte jemne naklepeme.
  • Na veľký kus alobalu rovnomerne rozsypeme soľ, čierne mleté korenie a 1/2 ČL kajenského korenia. Na túto zmes uložíme kuracie mäso a povrch zasa rovnomerne posypeme soľou, čiernym mletým korením a zvyšným kajenským korením. Koreniny poriadne vtlačíme prstami do mäsa.
  • Na panvicu nalejeme 2 PL olivového oleja. Na rozpálenom oleji opečieme kuracie mäso, zhruba 3 - 4 minúty z každej strany. Keď je mäso hotové, vyberieme ho a v tej istej panvici sprudka opečieme zelené fazuľky.
  • Salsa: paradajku a celú jarnú cibuľku nakrájame na malé kúsky (ak chcete menej výraznú cibuľovú chuť, nakrájajte len zelenú časť jarnej cibuľky), koriander a chilli papričku nasekáme na jemno (časť nasekaného koriandru si odložíme na ozdobu). V miske premiešame kukuricu, paradajku, jarnú cibuľku, koriander, chilli, limetkovú šťavu, olivový olej a soľ, aby sa chute prepojili.
  •  Servíruje tak, že na tanier dáme batáty, na ne položíme plátky kuracieho mäsa, zelené fazuľky a posypeme rozdrobenou fetou. Vedľa dáme salsu, 2 mesiačiky čerstvej limetky a posypeme čerstvým koriandrom.










 

Komentáre