Vianočné linecké pečivo zo špaldovej múky (vegan)

Ako sa hovorí, všetko je raz prvý raz, a tak tento rok dobehlo pečenie malých vianočných koláčikov aj mňa. Nepiekla som pre seba, ale zato som intenzívne ochutnávala, veď nemôžem na Vianoce podarovať niečo, za čoho chuť neručím :).




cca 4 veľké plechy, podľa veľkosti vykrajovátok

Ingrediencie:
300 g špaldová múka hladká
200 g alsan (prípadne iný tuk)
50 g práškový cukor (keby som piekla pre seba, použila by som len 25 g kokosového cukru)
citrónová kôra z polovice citróna

Náplň:
marhuľový lekvár
štipka chilli, alebo kajenské korenie

Postup:
  • Z múky, alsanu, cukru a citrónovej kôry vypracujeme hladké cesto, ktoré uložíme aspoň na hodinu do chladničky.
  • Vychladené cesto vyberieme, vyvaľkáme na hrúbku 3 - 4 mm, vykrajujeme rôzne vianočné tvary, ktoré uložíme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme 12 min. pri teplote 180 stupňov.
  • Do marhuľového lekváru primiešame štipku chilli, alebo kajenského korenia. Po vychladnutí zlepíme vždy dva kúsky lekvárom. Môžeme ozdobiť čokoládou.



Komentáre