Kuracie rolády na taliansky spôsob

(Inšpirácia: Zdeněk Pohlreich - šéf na grilu)





2 porcie

Ingrediencie:
2 ks kuracie prsia bez kože a kosti
1 strúčik cesnaku
6 plátkov choriza
3 plátky syra (ja som použila bezlaktózovú nízkotučnú goudu)
6 - 8 lístkov čerstvej bazalky
soľ, korenie
špagátik

Postup:
  • Kuracie prsia prerežeme tak, aby jednej z dlhších strán zostali spojené. Zľahka naklepeme.
  • Osolíme, okoreníme, potrieme nastrúhaným cesnakom. Na každé kuracie prso uložíme tri plátky choriza, dva plátky syra a niekoľko lístkov čerstvej bazalky.
  • Opatrne zvinieme a previažeme motúzikom. Opečieme na rozpálenej grilovacej panvici z každej strany, aby sa mäso uzavrelo a vytvorili sa pásiky.
  • Preložíme do zapekacej misy, zakryjeme alobalom, do ktorého sme urobili veľa malých dierok a pečieme v rúre pri teplote 180 stupňov 18 minút. Potom dáme alobal preč a pečieme pri rovnakej teplote ešte 7 minút.
  • Podávame nakrájané, pričom krájame kolmo, nie šikmo - Pohlreich vravel, že kvôli vláknam alebo tak nejako :)

V pôvodnom recepte bola namiesto choriza použitá parmská šunka, s ktorou by bolo jedlo viac talianske. Ja som doma mala chorizo, tak som použila to.

Komentáre