Cheesecake s kozím syrom a figami

(Inšpirácia: www.dusanplichta.com)


Mala som veľa sladučkých čerstvých fíg a hľadala som na internete inšpiráciu čo s nimi. Našla som recept na cheesecake s kozím syrom a figami, obrázok vyzeral neskutočne lákavo, kozí syr milujem, voľba bola teda jasná - ide sa na to. Hneď pri tvorbe korpusu som však zistila že recept je celý zle. Korpus, ktorý mal byť "tuhá masa" bol úplne tekutý, a tak som už len zachraňovala, čo sa dalo. Opäť sa mi raz potvrdilo, že keď sa mi to nezdá správne už napísané, nič sa na tom nezmení, ani keď to budem piecť. Po fiasku s korpusom som si už pomery surovín na náplň upravila sama podľa mojich skúseností a chutí a obrázok zostal už len na inšpiráciu pri zdobení. Každopádne finálny výsledok bol úžasný, chuťovo bolo kozí syr cítiť len jemne (ja by som uvítala aj výraznejšiu chuť) a v kombinácii s orechmi a figami bol cheesecake skutočnou lahôdkou.
Link na pôvodný recept je TU.






forma s priemerom 18 cm

Korpus:
1 a 1/4 hrnčeka orechy mleté - mandle a vlašské orechy
1/2 hrnčeka vlašské orechy nasekané
70 g maslo/alsan
  • Orechy vymiešame s roztopeným maslom na tuhú pastu a utlačíme na dno formy vystlanej papierom na pečenie.
  • Kým budeme pripravovať náplň, dáme korpus vychladiť do chladničky.
Náplň:
200 g  bezlaktózový tvaroh
150 g kozí tvaroh
125 g mäkký kozí syr
3 PL trstinový cukor
1 PL javorový sirup
1 ČL vanilkový extrakt
2 ČL kopcovité špaldová múka hladká
šťava z 1/2 limetky
kôra z 1/2 limetky

Na servírovanie:
10 ks čerstvé figy
10 ks jádrá vlašských orechov
2 PL agáve/med
2 PL javorový sirup
  • Všetky ingrediencie musia mať izbovú teplotu.
  • Vymiešame tvaroh, kozí tvaroh a mäkký kozí syr do hladka. Pridáme cukor, javorový sirup, vanilkový extrakt, šťavu a kôru z limetky a vymiešame. Do malej misky dáme 2 PL náplne, pridáme 2 kopcovité ČL múky a poriadne vymiešame, aby sa ingrediencie dobre spojili. pridáme do zvyšku náplne a opäť premiešame.
  • Náplň navrstvíme na korpus a pečieme 30 minút pri teplote 180 stupňov.
  • Vlašské orechy opečieme na panvici s agáve/medom a necháme vychladnúť.
  • Zachladený cheesecake (aspoň 8 hodín v chladničke) ozdobíme opečenými vlašskými orechmi, čerstvými figami a polejeme javorovým sirupom.

Komentáre