Mandľové rožteky (gluten free, lactose free, low carb)

(inšpirácia: www.cukrfree.cz)

Inšpirácia na Vianočné pečenie. Mandľové rožteky sú bezlepkovou, bezlaktózovou a nízkosacharidovou variantou klasických vanilkových rožtekov. Sú krásne mandľové, jemné, ale nie  také krehké, že by sa rozpadávali (pravdu povediac som čakala, že budú horko - ťažko držať pokope, keďže neobsahujú múku, ale opak je pravdou). Chuťovo sú skvelé, nie presladené a sú mojim novým Vianočným favoritom :)



41 rožtekov

Ingrediencie:
200 g mandľová múka (alebo jemno mleté mandle) *
100 g alsan/bezlaktózové maslo/klasické maslo
2 ks žĺtok
1 PL amaretto (alebo vanilková esencia)
15 g brezový cukor (xylitol)/kokosový cukor/stévia podľa chuti/tekuté sladidlo do proteínu - podľa preferencií
na ozdobu 92%-ná čokoláda

Postup:
  • Všetky ingrediencie zmiešame a vytvoríme cesto, ktoré uložíme na hodinu do chladničky (alebo aj dlhšie, ja som ho tam nechala skoro 24 hodín).
  • Z cesta vytvarujeme rožteky, ktoré uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie. Ja som použila silikónovú formu v tvare rožtekov, do ktorej som cesto iba natlačila, bolo to jednoduchšie a menej pracné :)
  • Pečieme v rúre vyhriatej na 160 stupňov 15 minút. Po vychladnutí môžeme konce namáčať do roztopenej kvalitnej čokolády.

    * V obchodoch aj na internete je možné kúpiť rôzne druhy mandľovej múky. Niektoré múky sú len veľmi jemno mleté mandle, niektoré sú však vyrobené tak, že z madlí je lysovaním odstánený olej, následne sú tieto mandle usušené a až potom pomleté na múku. Výhodou je nižší obsah tukov a úplne jemná, prášková, múkovitá konzistencia. Nevýhovou je, že všetky mandľové múky sú označťované jedným názvom a rozdiel teda zistíte iba vizuálne. Na tieto rožteky však fungujú aj jemne mleté mandle, prípadne kombinácia 1:1 jemne mleté mandle a mandľová múka :).


Komentáre