Orechové a makové mini rožteky

(inšpirácia: www.stvoryzkuchyne.com)

Trošku novoty do klasického Vianočného vypekania. Vopred však upozorňujem, že rožteky sú prudko návykové a je ťažké prestať ich jesť :) Pôvodný recept nájdete TU, ja som ho upravila do bezlaktózovej verzie, ubrala som cukor a pridala mandľové maslo, ktoré je prirodzene sladké a teda cukor čiastočne nahradí. Pokiaľ chcete cukor úplne vynechať, pridajte do cesta brezový cukor (xylitol) a na obaľovanie použite už iba orechy a mak. Ale to škrípanie cukru pod zubami stojí za to. A to až tak, že som kvôli týmto rožtekom porušila aj svoje bezcukrové Vianoce. Veď o rok mám ďalšiu šancu nie? :)




36 mini rožtekov

Ingrediencie:
150 g hladká špaldová múka
100 g krémový syr (použila som bezlaktózovú nadýchanú lučinu)
80 g maslo (u mňa bezlaktózové)
45 g mandľové maslo (použiť môžete aj kešu alebo arašidové)
30g mleté orechy
10 g mletý mak
30 g kokosový cukor (prípadne viac podľa chuti)
1/2 ČL perníkové korenia (môžete vynechať)

Postup:
  • Z múky, masla, krémového syra a mandľového masla spracujeme kompaktné cesto, ktoré bude držať pokope a bude pekne pružné. Cesto zabalíme do potravinovej fólie a uložíme na 2 hodiny do chladničky.
  • Mleté orechy zmiešame s polovicou cukru a perníkovým korením, mak zmiešame s druhou polovicou cukru.
  • Cesto rozdelíme na tri časti.
  • Na dosku na vaľkanie vysypeme polovicu orechovej zmesi a vyvaľkáme v nej jednu časť cesta do tvaru kruhu a čo najviac natenko. Cesto rozrežeme na 12 trojuholníkov. Každý trojuholník zrolujeme od najširšej časti po najužšiu.
  • Rovnako postupujeme s ďalšími dvoma časťami cesta - jednu rozvaľkáme v orechoch, druhú v maku.
  • Rožteky uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a pečieme v rúre vyhriatej na 175 stupňov 12 - 15 minút. Potom už len sadneme na gauč, vyložíme si nohy, pustíme rozprávku a chrúmeme. Veď aj o tom sú Vianoce :)

Komentáre