Linecké pečivo z kokosovej múky (low carb, lactose free, gluten free, bez cukru)

 Tieto Vianoce som mala chuť vyskúšať na niečo nové a rozhodla som sa pre vianočné pečenie bez klasickej múky a cukru. S tým súviselo nekonečné experimentovanie a skúšanie rôznych kombinácií a ingrediencií...niekedy som mala pocit, že moja kuchyňa pripomína chemický labák...experimenty nemali konca, až som ten štvrtý konečne dotiahla k dokonalosti...pustila som sa totiž do boja s kokosovou múkou, s ktorou sa nepracuje ľahko a niekedy sa správa nevyspytateľne. Práca však stála za to a ja vám konečne predstavujem recept na linecké pečivo z kokosovej múky, bez cukru, s nízkym obsahom sacharidov, ale s chuťou takmer totožnou s klasickým lineckým pečivom. S cestom sa dobre pracuje, je jemné a elastické. Stále však odporúčam rozvaľkať ho medzi dvoma papiermi na pečenie a ak sa bude aj tak lepiť, podsypať ho kokosovou múkou. Na začiatku sa môže zdať práca s ním ťažšia, ale chce to len trošku praxe a bude to malina :)
Do cesta som použila len minimum brezového cukru, môžete ho nahradiť sladidlom podľa vašej chuti alebo aj úplne vynechať, kokosová múka už je mierne sladká.  
A čo je na tomto recepte najlepšie? Koláčiky sú mäkké hneď a uzavreté vo vzduchotesnej nádobe a uložené v chlade vydržia  aspoň 10 dní.  Tak šup šup piecť, stále to stíhate :)




Ingrediencie:
75 g kokosová múka (odporúčam z DM)
75 g (bezlaktózové) maslo
10 g brezový cukor - xylitol
1 ks vaječný bielok
2 PL (bezlaktózová) hustá kyslá smotana
1 ČL vanilková extrakt
kôra z polovice citróna
marhuľový lekvár

Postup:
  • Kokosovú múku, brezový cukor a studené maslo nakrájané na menšie kocky premiesime - ručne alebo hneťačom na cesto - až kým sa ingrediencie začnú spájať a cesto začne vyzerať ako kompaktná hmota :)
  • Následne pridáme vaječný bielok, kyslú smotanu, vanilkový extrakt, citrónovú kôru a opäť miesime, až kým sa cesto úplne nespojí.
  • Vytvarujeme do tvaru štvorca, zabalíme do potravinovej fólie a necháme odležať v chladničke aspoň 2 hodiny, ale kľudne aj 24 hodín.
  • Stuhnuté cesto vyberieme z chladničky, medzi dvoma kusmi papiera na pečenie rozvaľkáme na hrúbku cca 4 mm a vykrajujeme koláčiky. Cesto netreba vyvaľkať príliš natenko, je krehké a môže sa lámať.
  • Koláčiky uložíme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme v rúre vyhriatej na 170 stupňov 10 - 12 minút. Každá rúra pečie inak, preto odporúčam koláčiky kontrolovať, aby sa nepripiekli.
  • Po vybratí z rúry necháme koláčiky vychladnúť a podľa chuti ich zlepíme marhuľovým lekvárom.
Šťastné a veselé priatelia :)

Komentáre