Syrovo - cesnaková trhacia buchta s bylinkami

 (inšpirácia: www.laskominyodmaryny.cz)

Slaná verzia sladkej orechovo - škoricovej trhacej buchty.



forma 26 x 10 cm
 
Ingrediencie:

Cesto:
290 g múka špaldová hladká
1 ČL trstinový cukor
5 g sušené droždie
2 ČL soľ
60 ml olivový olej
150 ml voda*

Náplň:
50 g roztopený alsan (prípadne maslo)
2 strúčiky cesnaku
2 PL nasekané čerstvé bylinky (ja som použila petržlen, bazalku, tymián, oregano)
150 - 200 g tvrdý syr nakrájaný na tenké plátky, alebo hrubo nastrúhaný (ja som použila goudu, ale môže byť akýkoľvek podľa chuti)

Postup:
  •  Suroviny na cesto dáme do domácej pekárne - do tej mojej idú v poradí: dolu tekuté suroviny, potom múka, do jedného rohu droždie, do druhého rohu soľ a do tretieho cukor. Zapneme program miesenie + kysnutie na necháme stroj makať.
  • Roztopený alsan/maslo zmiešame s nasekanými bylinkami a pretlačeným cesnakom. 
  • Vykysnuté cesto vyklopíme na dosku, alebo silikónovú podložku posypanú múkou (cesto bude lepkavé, ale pružné) a rozvaľkáme na obdĺžnik cca 30 x 50 cm. 
  • Cesto potrieme roztopeným alsanom/maslom s bylinkami a uložíme naň plátky syra. Plát cesta rozrežeme na šesť rovnakých pásov, ktoré uložíme na seba a rozkrojíme na šesť častí.
  • Formu vyložíme papierom na pečenie tak, aby bol aj na bokoch formy. Cesto naskladáme za sebou do formy, prikryjeme utierkou a necháme podkysnúť ďalších 45 minút. 
  • Pečieme v rúre predhriatej na 180 stupňov 35 minút.
* Pokiaľ chcete, aby buchta vydržala dlhšie mäkká, použite namiesto vody mlieko.

Komentáre