Makovo - maková torta s karamelom a čokoládovou ganache (gluten free)

(inšpirácia: www.thestoryofacake.sk)


Keďže sa blížia moje "narodeniny", už dlhšie rozmýšľam, akú tortu upiecť. Na blogu thestoryofacake ma zaujala maková torta, pred pečením na "ostro" som však chcela pripraviť testovaciu verziu. Plán na víkend bol plne sa venovať publikačnej činnosti (okey, mínus dve hodiny vyčlenené na fitko :) ), ale keď už mozog odmietal všetky odborné výrazy, prišiel čas meditácie - kde inde ako v kuchyni pri rúre :) Pôvodný recept je na tortovú formu s priemerom 22 cm, ja som piekla z polovičnej dávky do obdĺžnikovej formy na chlieb, pretože moja najmenšia tortová forma má 18 cm. Rozpis surovín, ktorý uvádzam, je už upravený. Ak plánujete piecť tortu do 22 cm formy, suroviny zdvojnásobte. Pečenie nebolo plánované, bola teda potrebná improvizácia, aby som suroviny, ktoré mi chýbali, mohla nahradiť. Pôvodný recept nájdete TU. 




obdĺžniková forma 8 x 20 cm

Ingrediencie:

KORPUS
4 žĺtka
4 bielka
90 g mletý mak
60 g práškový cukor

NÁPLŇ
165 g zmäknuté maslo
50 g práškový cukor
1 PL rum
100 g mletý mak
75 ml vriaca voda
100 g trstinový cukor
20 g maslo
65 ml smotana na šľahanie

GANACHE
30 ml smotana na šlahanie
30 g čokoláda s obsahom kakaa aspoň 70%
15 g maslo/kokosový olej

Postup:
  • Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Pripravíme si formu na pečenie, ktorej dno vyložíme papierom na pečenie. Ja som použila obdĺžnikovú neotvárateľnú formu a okrem dna som papierom vyložila aj dlhšie strany.
  • Žĺtka vyšľaháme s cukrom do peny,už ručne primiešame mak a nakoniec jemne primiešame aj bielka vyšľahané do tuha.
  • Zmes vylejeme do formy a pečieme 35 - 40 min. V prípade, že pečiete z dvojnásobnej dávky, čas pečenia bude cca 50 min.
  • Náplň: mletý mak zalejeme vriacou vodou, premiešame a necháme vychladnúť. pripravíme karamel: 100 g trstinového cukru nasypeme do hrnca a na miernej teplote necháme roztopiť. Keď je cukor tekutý, pridáme maslo a smotanu (zmes začne bublať a cukor stvrdne) a za stáleho miešania varíme, kým karamel nie je hladký. Za častého miešania necháme vychladnúť na izbovú teplotu.
  • Práškový cukor vyšľaháme s maslom, pridáme rum a ručne primiešame mak a karamel.
  • Upečený a vychladnutý korpus rozrežeme na tri pláty. Každý natrieme plnkou, taktiež aj vrch a boky torty. Uložíme na hodinu do chladničky.
  • Pripravíme ganache: smotanu nalejeme do hrnca a zohrejeme - pozor, nesmie vrieť. Do horúcej smotany dáme nalámanú čokoládu a maslo, alebo kokosový olej (ja som použila kokosový olej, lebo maslo som už nemala) a vymiešame hladkú polevu. Necháme ju mierne vychladnúť a nalejeme na vychladenú tortu. Opäť dáme vychladiť.
  • Ozdobíme podľa fantázie a možností :) Ja som použila posledné figy a zopár šípok, z ktorých mal byť pôvodne čaj, ale dva týždne "strašili" na kuchynskej linke a čaj nemal kto uvariť :) 







Komentáre