Jesenný cheesecake s vlašskými orechami a karamelovou omáčkou

(inšpirácia: časopis Dobré jedlo)





Som veľkým milovníkom časopisu Dobré jedlo, kupujem si ho každý mesiac odkedy začalo vychádzať :) Novembrové číslo má na obálke cheesecake, ktorý vyzerá geniálne. To by som však nebola ja, keby som recept trošku neupravila a nespravila po mojom. Titulka poslúžila ako predloha, pečený korpus som vymenila za sušienkovo - orechový, lieskové orechy za vlašské a na ozdobu som použila figy z mojej záhradky.  






tortová forma s priemerom 18 cm

Korpus:
100 g orechové sušienky (ja som použila BeBe Dobré ráno orieškové)
50 g vlašské orechy
75 g maslo/alsan
  • Sušienky a orechy rozmixujeme na jemno, zmiešame s roztopeným maslom, alebo alsanom a utlačíme na dno tortovej formy vyloženej papierom na pečenie. Pečieme v rúre vyhriatej na 180 stupňov 10 minút.
Náplň:
500 g mascarpone
140 g biely grécky jogurt
4 PL trstinový cukor
1 ČL vanilkový extrakt
2 ks celé vajíčka 

Karamelová omáčka:
30 g maslo
100 g trstinový cukor
150 ml smotana na šľahanie
50 g nasekané vlašské orechy
čerstvé figy na ozdobu
  • Všetky suroviny musia mať izbovú teplotu.
  • Mascarpone vymiešame s jogurtom, pridáme cukor, vanilkový extrakt a vajíčka a poriadne premiešame, aby sa všetky suroviny dobre spojili.
  • Vylejeme na korpus a pečieme 70 minút pri teplote 145 stupňov.
  • Po upečení necháme vychladnúť na izbovú teplotu a následne uložíme aspoň na 8 hodín do chladničky.
  • pripravíme karamelovú omáčku: v hrnci necháme skaramelizovať cukor, pridáme maslo a smotanu a za stáleho miešania pri miernej teplote varíme, kým omáčka nie je hladká. Odstavíme a za občasného miešania necháme vychladnúť. (Pozn.: Nebojte sa, ak po pridaní smotany začne karamel bublať a stvrdne, stále miešajte a karamel sa pomaly zasa rozpustí.)
  • Pred podávaním cheesecake posypeme nasekanými vlašskými orechami, polejeme karamelovou omáčkou a ozdobíme čerstvými figami.

Komentáre