Dobré jedlo 01/2017

Aj keď je už dávno "po funuse", vrátim sa k téme Vianoc a Silvestra. Tento rok bolo pre mňa celé sviatočné obdobie neskutočne hektické, rýchle, uponáhľané a najmä pracovné a študijné. Aj keď som ten skutočný Silvester strávila v práci, neľutujem. Ja som totiž tento rok mala Silvestre dva. A ten prvý som aj patrične oslávila, vôbec nevadí, že sa konal už 16. novembra :)
Ale pekne poporiadku. Časopis Dobré jedlo, ktorý so železnou pravidelnosťou kupujem každý mesiac odkedy začal vychádzať (a to je veru už pekných pár rôčkov), prešiel pred časom malými zmenami a okrem iného zaradil aj novú rubriku "pozvite nás k sebe domov". Princíp je jednoduchý - vy navaríte, alebo napečiete tri jedlá, bez ktorý vaša domácnosť nevie existovať a redakčný tím potom jedlo naaranžuje a nafotí - u Vás doma.
Niekoľko mesiacov som váhala, až som nakoniec, sediac niekde na letisku medzi pracovnými cestami a nevedieť čo od dobroty zozbierala odvahu, napísala mail a pozvala som Dobré jedlo ku mne domov :) Pozvanie prijali a mali požiadavku - chceli by zažiť Silvestrovskú párty u čitateľov - a či viem pripraviť nejaké párty jedlo typické pre našu domácnosť a pozvať pár priateľov. Hmm,  u nás párty = grilovačka, na ktorú je v novembri už trocha chladno, ale prečo nevyskúšať niečo nové? Voľba bola jasná - bude niečo thajské, niečo s avokádom, niečo s kávou, cheesecake je istý a samozrejme na zdravšiu nôtu. Z pôvodných troch jedál bolo zrazu päť plus drink - Silvester bez štýlového pitia by nebol predsa Silvestrom :)
Na tieto chuťovky padla konečná voľba:
Špízy z morčacieho mäsa s arašidovou omáčkou satay
Jalapenos plnené syrom v slaninke
Kanapky s avokádovo - vajcovým šalátom
Chrumkavé pečené cibuľové kolieska
Pistáciový bezlaktózový cheesecake
Espresso martini
Oslavu príchodu Nového roka sme dohodli na 16. novembra. No a keďže sme chceli mať Silvestrovkú párty autentickú, večer predtým sme z garáže vynosili vianočné ozdoby, stromček, girlandy a balóny a vrhli sme sa na zdobenie. Aj keď som si myslela že všetko zvládnem s prehľadom, opak bol pravdou a v deň "D" sa pozval na návštevu aj mierny stres. OK, poriadny stres. Všetko však dopadlo skvelo a ja som si návštevu neskutočne užila - okrem redaktorky prišla fotografka a foodstylistka a ja som len očarene sledovala, ako dobre jej to s tým jedlo ide (snažila som sa memorovať, aby som si vedela tak pekne jedlo nastajlovať aj ja, ale myslím že to bude chcieť ešte veľa tréningu). Jedlo sa vydarilo, všetkým chutilo, všetko sa zjedlo. No a ja som túžobne očakávala 12. december, kedy malo byť to moje číslo vydané. Dočkala som sa a bol to môj na najkrajší Vianočný darček. Veď som bola s mojím kulinárskym umením konečne v časopise :)
Chcem sa aspoň takto poďakovať redakcii za to, že takúto rubriku vymyslela a tiež všetkým zúčastneným, ktorým chutilo a prispeli svojimi nápadmi :)


Niektoré recepty nájdete už aj na webovej stránke časopisu Dobré jedlo:

Špízy z morčacieho mäsa s arašidovou omáčkou satay





Komentáre