Dánsky čučoriedkový cheesecake

(inšpirácia: www.cherriesontop.cz)

Inšpiráciu na tento cheesecake som našla na vyššie uvedenej stránke. Strašne sa mi páčila tá žiarivá fialová farba :) Pôvodný recept som upravila podľa seba a pripájam aj niekoľko mojich komentov k pôvodnému receptu: 
- "skúste to neošmeliť a použite Digestive sušienky" - sušienky nejem, netuším aké sú to Digestive sušienky, okrem toho, čo mi povedal ujo Google, použila som aké boli k dispozícii v supermarkete, použite teda tie, ktoré máte radi, je lepšie, aby neboli veľmi presladené, aby vynikla chuť čučoriedok. Ja som prvý krát použila Hobbits, ktoré mi veľmi pripomínali BeBe Dobré ráno;
- použite lesné čučoriedky, nie kanadské - na tých mrazených, jediných, ktoré v supermarkete mali, boli v zložení napísané: čučoriedky. Toť všetko. Nič lesné, záhradné, kanadské, neviem aké. Kúpila som, rozmrazila, chutili ako čučoriedky, aj farbu takú mali, takže zostaňme pri tom, že použijete čučoriedky;
- polevu som pripravila podľa seba, jednak nepoužívam želatínu a jednak ma úplne dorazilo množstvo cukru v pôvodnom recepte. S mojou polevou som bola veľmi spokojná, nie je úplne tuhá, ale ani pri krájaní nestekala;
- doteraz som nezistila, prečo sa cheesecake volá dánsky :)  
Pôvodný recept nájdete TU




(fotky: www.dushafoto.blogspot.sk)

tortová forma s priemerom 24 cm, alebo dve formy s priemerom 20 cm a 10 cm

Korpus:
220 g sušienky Hobbits
75 g roztopené maslo
  • Sušienky podrvíme, zmiešame s roztopeným maslom a utlačíme na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov.
Náplň:
500 g mascarpone
200 g kyslá smotana
6 PL kokosový cukor (môže byť aj trstinový)
1 ČL vanilkový extrakt
220 - 250 g čučoriedky (čerstvé alebo mrazené)
40 g kukuričný škrob, alebo vanilkový pudingový prášok
  • Všetky suroviny musia mať izbovú teplotu. V mise ručne vymiešame mascarpone s kyslou smotanou,  vanilkovým extraktom a cukrom. 
  • Čučoriedky rozmixujeme. Pokiaľ používate mrazené čučoriedky (ako ja), nechajte ich rozmraziť a poriadne odkvapkať, aby náplň nebola tekutá.
  • Primiešame čučoriedky a kukuričný škrob.
  • Náplň vylejeme na korpus a pečieme 60 minút pri teplote 145 stupňov.
  • Po upečení necháme vychladnúť na izbovú teplotu.
Poleva:
200 g kyslá smotana
100 g biela čokoláda
čerstvé čučoriedky na ozdobu

  •  Kyslú smotanu vyberieme z chladničky 20 minút pred prípravou polevy.
  • Čokoládu nalámeme na malé kúsky a dáme ju roztopiť (vo vodnom kúpeli, alebo v mikrovlnke). Premiešame, aby bola čokoláda hladká bez celých kúskov a necháme chvíľu vychladnúť.
  • V malých dávkach k čokoláde primiešame kyslú smotanu. Polevu rovnomerne nalejeme na cheesecake a ozdobíme čučoriedkami. Necháme stuhnúť v chladničke aspoň 8 hodín a môžeme podávať. 
toto je úplne prvý čučoriedkový cheesecake z formy s priemerom 10 cm :)





Komentáre

Zverejnenie komentára