Brownie s olivovým olejom (gluten free, lactose free)

(inšpirácia: www.kitchenette.cz)

Jednoznačne najlepší brownie na svete! Skúšala som niekoľko receptov a zopár ich nájdete na blogu, ale tento vedie na celej čiare. Dokonalá brownie konzistenia, ale bez kopy masla, čiže je plne bezlaktózový aj bezmliečny. Inšpiráciu a link na pôvodný recept nájdete TU.


forma 20 x 20 cm

Ingrediencie:
60 ml olivový olej
230 g kvalitná čokoláda*
100 g cukor (trstinový, kokosový, s melasou)**
2 vajíčka
1 ČL vanilková extrakt
40 g mandľová múka alebo mleté mandle (ak vám nevadí lepok môžete namiesto mandlí použiť 30 g špaldovej múky) 
1/4 ČL prášok do pečiva
1/4 ČL soľ
65 g nasekané orechy - vlašské alebo pekanové
maliny/jahody/višne - ja som použila 12 ks
olivový olej na potretie papiera

Postup: 
  •  Formu si vyložte papierom na pečenie tak, aby pretŕčal aj po stranách, koláč sa bude jednoduchšie vyberať. Papier na pečenie poriadne potrite olivovým olejom, alebo použite olej v spreji, inak sa koláč k papieru prilepí - áno, fakt sa prilepí aj k papieru na pečenie - vyskúšala som, neklamem :)
  •  Čokoládu spolu s olivovým olejom roztopte, podľa vôle buď nad parou, alebo ako ja v mikrovlnke. Keď je čokoláda tekutá, poriadne premiešajte, aby sa ingrediencie spojili.
  • Primiešajte cukor, vanilkový extrakt a po jednom ručne metličkou prišľahajte vajíčka. Šľahajte, kým sa cukor nerozpustí. 
  • Nakoniec pridajte mandľovú múku, prášok do pečiva a soľ a opäť šľahajte, kým zmes nebude krásne hladká. Prihoďte nasekané orechy a ešte raz premiešajte.
  • Cesto vylejte do pripravenej formy a uložte naň ovocie. Pečte v rúre vyhriatej na 180 stupňov zhruba 30 minút. Brownie má byť vláčne a trocha vlhké, nie vysušené, takže pokiaľ si nie ste istí svojou rúrou, koláč po 20 minútach skontrolujte.
  • Po upečení nechajte vychladnúť a vrhnite sa naň. 
* Použila som 150 g nugátovej a 80 g tmavej čokolády (80% kakaa) - laktózu neobsahovala ani jedna z nich.
** Pôvodný recept uvádzal až 150 g cukru, čo sa mi zdalo strašne veľa. Ubrala som, koláčik bol sladký, ale tak akurát, aby človeku nezalepil pusu :) Cukor som použila trstinový s melasou, ktorý má takú zvláštnu chuť, do tohto receptu sa výborne hodí chuťovo aj farbou - keďže je fakt dosť tmavý, do svetlého pečenia ho nepoužívam,veľmi by zmenil farbu výsledného produktu. Samozrejme si koláč oslaďte podľa chuti, kľudne pridajte, alebo uberte, ale neprebite chuť čokolády, to by bola hriešna škoda :)
Pôvodný recept obsahoval aj 2 lyžičky instantnej kávy, ja som vynechala, lebo som doma žiadnu nemala.

Komentáre