Zázvorovo - limetkový cheesecake

Pri pečení cheesecakov stále hľadám nové kombinácie chutí. Keďže je zima (aj keď to pri pohľade z okna vyzerá skôr na jar), vyskúšala som zimnú vitamínovú kombináciu chutí zázvoru a limetky. Reakcie boli skvelé, vraj jeden z najlepších cheesecakov, aký som kedy upiekla :) Fotky nestoja za veľa, zdobila som ho skoro ráno a hneď putoval kolegom do práce, na styling čas nebol, podľa reakcií som ho však určite nepiekla naposledy.




tortová forma s priemerom 20 cm

Korpus:
150 g sušienky, ideálne zázvorové, ja som použila vanilkové
5 ČL sušený zázvor
50 g roztopené maslo

  • Sušienky podrvíme, zmiešame so zázvorom a roztopeným maslom a utlačíme na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme 10 minút pri teplote 180 stupňov.
Náplň:
500 g mascarpone
150 g grécky jogurt
5 PL trstinový cukor
kôra z jednej limetky
šťava z dvoch limetiek
1 ČL vanilkový extrakt
2 ks vajíčka
2 PL hladká múka/kukuričný škrob

Na ozdobu: plátky čerstvého zázvoru a limetky, kandizovaná citrónová kôra
  • Všetky suroviny musia mať izbovú teplotu. 
  • V mise ručne vymiešame mascarpone s jogurtom a kôrou a šťavou z limetky. Pridáme vanilkový extrakt, cukor a vajíčka a opäť premiešame. Na záver pridáme múku, alebo škrob a opäť premiešame, aby v náplni neboli hrudky.
  • Náplň vylejeme na korpus a pečieme 60 minút pri teplote 145 stupňov.
  • Po upečení necháme vychladnúť na izbovú teplotu a následne vložíme aspoň na 8 hodín do chladničky. 
  • Po vychladení cheesecake ozdobíme plátkami zázvoru, limetky a kandizovanou citrónovou kôrou.
Verzia zázvorovo - limetového cheesecaku ozdobeného ovocím :)









Komentáre