Škoricový cheesecake z ricotty so slivkovou glazúrou

Tortová forma s priemerom 24 cm








Korpus:
150 g vanilkové sušienky (ja som použila venčeky)
50 g mandle
75 g roztopené maslo 
·         Sušienky a mandle pomelieme na jemno,  zmiešame s roztopeným maslom a utlačíme na dno tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme 10 minút v rúre vyhriatej na 180 stupňov.
Náplň:
500 g ricotta
140 g kyslá smotana
3 vajíčka
4 PL trstinový cukor
1 ks vanilkový/vanilínový cukor
1 ČL vanilkový extrakt
2 PL hladká múka
½ ČL mletá škorica (ja som použila 1 celú ČL, ale myslím, že  ½ stačí, chuť škorice bola dosť výrazná)
·         Ručne zmiešame ricottu, kyslú smotanu, trstinový a vanilkový cukor a vanilkový extrakt. Pridáme škoricu, najprv ½ ČL, ochutnajte a ak sa vám zdá chuť málo výrazná, ešte pridajte. Nakoniec pridáme rozšľahané vajíčka a múku a poriadne premiešame. Pečieme 60 minút pri teplote 145 stupňov. Po upečení necháme vychladnúť na izbovú teplotu.
Glazúra:
200 g slivky (ja som použila čerstvé, ale môžu byť aj mrazené)
6 ks klinčeky
1 PL kukuričný škrob
Na ozdobu:  mandľové lupienky, hviezdičky  badiánu
·             Slivky nakrájame na menšie kúsky, dáme do hrnca spolu s klinčekmi, zalejeme trochou vody a varíme, pokiaľ slivky nie sú úplne rozvarené. Necháme trošku vychladnúť.

·       Slivky prepasírujeme cez sitko, podľa potreby dolejeme vodu, aby sme získali 300 ml tekutiny, vmiešame 1 PL škrobu a privedieme k varu. Zmes mierne zhustne. Necháme chvíľu vychladnúť a nalejeme na cheesecake. Ozdobíme mandľovými lupienkami a hviezdičkami badiánu.  Aspoň na 8 hodín uložíme do chladničky.











Komentáre