Protein cheesecake (lactose free, egg free, low carb)

Cheesecake bez laktózy s naozaj krásnou krémovou cheesecakovou štruktúrou, s vysokým obsahom bielkovín, zníženým obsahom sacharidov a tukov a bez cukru. Podiel sacharidov a tukov sa dá znížiť vynechaním spodnej vločkovej časti. Aj keď nepredpokladám, že by teraz niekto utekal do obchodu kupovať proteínový prášok len kvôli tomuto cheesecaku, možno inšpiruje športovo založených ľudí, pre ktorých je tento doplnok bežnou súčasťou stravovania.
V recepte som mala v pláne použiť vanilkový proteín, ale vytiahla som zo skrinky nesprávnu piksľu a odrovnaná po tréningu nôh a ramien som si tento omyl všimla, až keď sa tvaroh zafarbil na ružovo. Ouuups...a tak bol cheesecake jahodový :) Každopádne poliaty horúcimi malinami chutil božsky.






okrúhla forma s priemerom 10 cm

Ingrediencie:
20 g ovsené vločky jemne mleté
10 g kokosový olej (roztopený)
250 g bezlaktózový jemný tvaroh
25 g proteínový prášok bez laktózy (ja som použila jahodový)
70 ml nesladené mandľové mlieko
šťava a nastúhaná kôra z polovice citróna
ovocie na ozdobu

Postup:

  • Na dno formy na pečenie - ja som použila okrúhlu formičku na tvarovanie pokrmov, ktorú som položila na plech na pečenie vystlaný papierom na pečenie - utlačíme ovsené vločky zmiešané s kokosovým olejom.
  • V miske zmiešame jemný tvaroh izbovej teploty s proteínovým práškom a rastlinným mliekom. Pridáme citrónový šťavu a nastrúhanú citrónovú kôru a poriadne premiešame.
  • Zmes navrstvíme na vločky, vložíme do rúry a pečieme na strednej mriežke 25 minút pri teplote 150 stupňov. 
  • Upečený cheesecake vyberieme z rúry, necháme vychladnúť na izbovú teplotu a uložíme aspoň na 5 hodín do chladničky. 
Energetické hodnoty celého cheesecaku
Bielkoviny - 58,3 g
Sacharidy - 22,2 g
Tuky - 12,5 g

Energetické hodnoty bez spodnej vrstvy
Bielkoviny - 55,3 g
Sacharidy - 10,2 g
Tuky - 2,5 g

Proteínový prášok je doplnok stravy využívaný predovšetkým, ale nie len, športovcami. Dnes sa proteínové prášky vyrábajú z rôznych zdrojov bielkovín, živočíšnych, ako aj rastlinných. Vyrábajú sa v nespočetnom množstve príchutí a cieľom ich užívania je zvýšiť príjem bielkovín bez zvyšovania príjmu sacharidov a tukov. 

Komentáre